JA2

Tuesday 27 August 2013

Derma Sonnen Lotion review


Elke dag zonnebrandcrème smeren is heel erg belangrijk (zelfs wanneer de zon NIET schijnt én wanneer je binnen zit, want UVA straling gaat gewoon door wolken en glas heen). Iedereen weet dat zon zorgt voor huidveroudering, grotere kansen op huidkanker en allerlei andere dingen die onze huid niet zo fijn vind. Het probleem is  nu dat er maar HEEL weinig zonnecrèmes te vinden zijn met zonnefilters die 100% veilig zijn. Gros van de  zonnecrèmes bevat wel een filter (of meerdere) waarvan studies hebben  laten zien dat deze dingen kan doen zoals: het veroorzaken van hevige allergische reacties , het penetreren in onze bloedbaan of vrije radicalen vormen onder het UV-licht. Vanwege deze redenen zijn er veel mensen die zelf hun zonnebrandcrèmes maken met wat zinkoxide & titaniumdioxide poeder(redelijk veilige filters en makkelijk verkrijgbaar), maar hoe weet je zeker dat dit voldoende SPF bescherming geeft? Dit soort dingen moeten getest worden in een lab en het formuleren van goede zonnenbrandcremes is dus gewoon ingewikkeld. Ik heb het ook geprobeerd zelf te maken (iedere drogisterij zonnenbrand lijkt mij bovendien te irriteren) , maar ik vertrouwde het eigenlijk niet. Zeker voor zoiets belangrijks als zonnebrandcrèmes wil ik zeker weten dat het goed is.

Daarom was ik blij toen ik dit lijstje vond van Jetskeultee.nl met filters die volgens haar (en zij is onderzoeksarts dermatologie) redelijk veilig blijken te zijn! Degene die ertoe doen zijn: Tinosorb S, Tinosorb M, Uvinal A Plus, Neo Heliopan AP, Uvasorb HEB, en Uvinul T150.
Ook had ze een lijstje met aanbevolen zonnenbrand crèmes, waarvan ik er inmiddels 3 geprobeerd heb: Lavera, Ladival én haar eigen Uncover SPF  30.
Lavera: Laat een witte waas achter.
Ladival: Bevat de twee filters Avobenzone en Octocrylene (die vrije radicalen vormen onder zonlicht), maar gelukkig ook wat goede filters  en enkele antioxidanten die het wellicht compenseren. Wat ik niet zo fijn vind aan deze crème is dat hij behoorlijk vet is en mijn ogen irriteert. Ook is er in deze crème gebruik gemaakt van titanium dioxide in nanovorm, wat ook niet helemaal veilig schijnt te zijn (typ maar eens in ‘’nanotechnologie zonnebrand’’ bij google)
Uncover SPF 30: Bevat alleen Tinosorb S en M (filters met het hoogste veiligheidprofiel tot nu toe) en enkele antioxidanten. Hij irriteert helemaal niet en bevat ook geen irriterende stoffen! Hij maakt mijn gezicht wel wat plakkerig/stroef, ik krijg  hem niet goed onder mijn foundation? Ook schijnt hij een beetje te rullen onder mijn foundation, hebben meer dit probleem? Misschien ligt het gewoon aan mijn foundation… Ook vind ik hem te duur! Bij het opsmeren van een halve theelepel per dag (hoeveelheid die aangeraden wordt) kun je er nog geen eens drie weken mee doen?  Het pluspuntje aan deze vind ik vooral dat hij bijna alleen perfecte ingrediënten bevat, wat zeer bijzonder is voor zonnecrèmes.












Derma Sonnen Lotion

Toen werd bij de comments op Jetskeultee.nl de Derma Sonnen Lotion als hele goede optie genoemd. Aangezien de andere zonnecrèmes op Jetske’s lijstje mij niet helemaal aanstonden qua ingrediëntenlijst én prijs, heb ik besloten de Derma Sonnen Lotion gewoon te kopen. Er zijn drie opties die in aanmerking komen: De SPF 15 variant, de SPF 30 variant en de SPF 30 KIDS variant. Uiteindelijk ben ik voor de SPF 15 gegaan (voor de winter/herfst) en de SPF 30 KIDS (voor de zomer/lente), omdat die net iets milder leek te zijn qua ingrediënten dan die voor volwassenen.

Ik gebruik de SPF 30 KIDS nu al een paar weken en hij bevalt me erg goed! Wat mij opviel was de geur, hij ruikt echt helemaal nergens naar. Hij smeert goed uit en laat geen witte waas achter.
Andere + punten voor mij zijn:
- Hij is op waterbasis en niet zo vet.
- Hij lijkt binnen enkele minuten door mijn huid geabsorbeerd te zijn, laat geen ‘vettig laagje’ of dergelijke achter zoals vele zonnebrandcrèmes doen.
-Ik kan er prima mijn foundation over aanbrengen
-Nog geen irritaties of rode bultjes gehad.
-Fijne verpakking
-Bevat de filters:  Uvinal A plus, Uvinul T 150, Uvasorb HEB*. Die staan allemaal op Jetskes lijstje van veilige filters.
-Geen irriterende stofjes als alcohol of parfum. Ook geen stofjes die met UV licht kunnen reageren.

Eventuele - punten zijn:
- Hij bevat geen antioxidanten 

- Bevat Ceteareth-20 en Ceteareth-12 . Sommigen, vooral  die natuurlijke huidverzorging sites, bestempelen deze ingrediënten als giftig en evt. kankerverwekkend. Hier is echter geen bewijs voor, alhoewel er wel aanwijzingen zijn dat het niet aangebracht moet worden op gewonde huid. Persoonlijk heb ik er geen problemen mee en is het lang niet zo erg als onveilige zonnefilters of nanodeeltjes.
-Bevat bewaarstoffen als phenoxyethanol en benzoic acid, wat sommigen liever vermijden.


Er is niet veel verschil met de SPF  15, behalve dat deze nog sneller geabsorbeerd lijkt te worden door mijn huid, niet het filter Uvasorb HEB bevat én er Vitamine E aan toegevoegd is.



Klik voor grotere afbeelding (links is hand met de factor 30 op).

Eindconclusie: Ik ben er ZEER over te spreken, bedankt voor de suggestie in de comments! Ook de rest van het gezin moest eraan geloven en zij vonden de textuur ook opvallend fijn. Ik ga zeker nog een voorraadje inslaan nadat deze op zijn. Je kunt hem helaas alleen bestellen op http://www.neutrale-produkte.de... De verzendkosten naar Europa zijn 9,90 en de verzendtijd is 4-10 werkdagen. Het heeft idd niet veel langer dan 10 werkdagen geduurd bij mij! Prijs was iets minder dan 30 euro in totaal. Dit is dus minder dan 15 euro per tube van 200 ml! Als je vier tubes bestelt komt het neer op iets van 12 euro per tube… Erg goedkoop als je het mij vraagt.

2 comments:

  1. Hebben jullie tips voor acne behandeling?

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.farmdebeauty.nl/nieuwe-schoonheidssalon-den-haag-100 kijk even hier misschien kunnen zij je helpen !

      Delete